Rozmowa telefoniczna z rekruterem – na co zwrócić uwagę?

Rozmowy telefoniczne są tanim i chętnie wybieranym przez pracodawców sposobem na wstępną selekcję kandydatów podczas procesu rekrutacji.

Żeby zaimponować potencjalnemu pracodawcy podczas rozmowy telefonicznej, musisz być tak samo entuzjastycznie nastawiony i odpowiednio przygotowany jak podczas bezpośredniej rozmowy kwalifikacyjnej.

Jak się przygotować?

Choć podczas rozmowy telefonicznej nie trzeba zbytnio przejmować się swoim wyglądem, należy pamiętać, że to wciąż rozmowa kwalifikacyjna, należy się więc do niej odpowiednio nastawić i przygotować.

Jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy przygotuj sobie szczegółowe i wyczerpujące odpowiedzi na najbardziej popularne pytania zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych.

Postaraj się formułować je w sposób inteligentny i przemyślany. Wszystkie odpowiedzi przygotuj w takiej formie, w jakiej udzieliłbyś ich podczas bezpośredniego spotkania z pracodawcą.

Jeśli będziesz udzielał krótkich, niewyczerpujących odpowiedzi, może się okazać, że rekruter uzna, iż nie posiadasz wystarczających kwalifikacji na dane stanowisko.

Upewnij się również, że posiadasz wiedzę dotyczącą działalności firmy oraz zakresu obowiązków stanowiska na jakie aplikujesz.

 

Corson.pl – Doradztwo w Karierze

<<Wciąż nie wiesz, jak przygotować się do rozmowy telefonicznej z rekruterem? Skorzystaj z naszej oferty Trening Rozmowy Kwalifikacyjnej!>>

 


Bądź pierwszy, który skomentuje “Rozmowa telefoniczna z rekruterem – na co zwrócić uwagę?”