Profil na LinkedIn i GoldenLine – Twoje CV online

Poszukujesz pracy i chcesz zwiększyć swoje szanse? Szukasz nowych sposobów dotarcia do pracodawców i rekruterów? Załóż konto na portalach LinkedIn i GoldenLine i stwórz swoje CV online. Jak wynika ze statystyk, sam LinkedIn posiada obecnie ok. 610 mln użytkowników, z czego 3 mln mieszka w Polsce, a 40% jest aktywnych każdego dnia – to potężna społeczność, która daje potężne możliwości. Doradcy Corson.pl, którzy na co dzień zajmują się przygotowywaniem profili LinkedIn i GoldenLine dla swoich Klientów, zdradzą, jak te możliwości wykorzystać.

Czym są LinkedIn i GoldenLine?

LinkedIn i GoldenLine to media społecznościowe przeznaczone do celów zawodowych. Profil użytkownika oprócz podstawowych danych zawiera opis doświadczenia zawodowego i wykształcenia oraz kluczowych umiejętności i kompetencji zawodowych – stanowi więc coś w rodzaju życiorysu w Internecie.

Portale zrzeszają zarówno przedstawicieli najróżniejszych profesji, poszukujących jak i nie poszukujących zatrudnienia, oraz pracodawców i rekruterów, szukających pracowników.

Czy warto posiadać CV online?

Korzyści z posiadania CV online jest wiele. Po pierwsze, właściwie stworzone konto na LinkedIn i GoldenLine sprawia, że rekruterom łatwiej jest wyszukać nasz profil w wewnętrznych wyszukiwarkach, dzięki czemu możemy otrzymywać od nich ciekawe propozycje zawodowe. Zyskujemy więc dostęp nie tylko do tych ofert pracy, których nie znajdziemy w innych miejscach w Internecie, ale również do tych, które nie są nigdzie publikowane. Są to tzw. ,,rekrutacje ukryte’’, o których dowiemy się jedynie bezpośrednio od rekrutera.

Na LinkedIn i GoldenLine możemy także kreować swój profesjonalny wizerunek zawodowy oraz obserwować innych użytkowników, co daje nam większą świadomość branży oraz większą wiedzę o rynku pracy.

Jeżeli natomiast pracujemy w obszarze sprzedaży, za pomocą portali możemy zwiększać swój zasięg sprzedażowy, zdobywać nowych klientów i partnerów biznesowych.

Jak zwiększyć skuteczność swojego profilu?

Zadbaj, aby Twój profil był kompletny

Jeżeli to możliwe, wypełnij wszystkie puste pola w profilu. Pod nazwiskiem dodaj nazwę stanowiska i profesjonalny opis zawodowy, określ branżę i umieść adresy do swoich stron www albo strony firmowej. Wstaw biznesowe zdjęcie, dzięki któremu profil będzie miał więcej wyświetleń. Wymień wszystkie dotychczas zajmowane stanowiska wraz z wyczerpującym zakresem obowiązków, ukończone szkoły, kursy i szkolenia.

Opisz swoje umiejętności i kompetencje, nie zapominając, aby na LinkedIn wyróżnić trzy umiejętności kluczowe. Dla ułatwienia, LinkedIn podaje wskaźnik efektywności profilu i podpowiada, nad jakimi sekcjami warto jeszcze popracować. Dodatkowo, na LinkedIn istnieje możliwość stworzenia profilu w kilku językach.

Zwiększ skuteczność wyszukiwania Twojego profilu

Dodając nazwę stanowiska, zadbaj, aby trafnie oddawała to, czym się zajmujesz. Te kilka słów pod nazwiskiem będzie bowiem stanowić od tej chwili słowa-klucze, dzięki którym rekruterzy znajdą Twój profil, wpisując konkretne frazy w wyszukiwarkę podczas poszukiwania pracownika o interesującym ich profilu zawodowym. Nie musi to być dokładna nazwa stanowiska, która figuruje w Twojej umowie o pracę, ważne, aby dobrze oddawała rolę, którą pełnisz.

Możesz również określić branżę lub kilka obszarów specjalizacji, a także firmę – head hunterzy często poszukują specjalistów z określonych firm, których nazwa jest znana na rynku lokalnym lub ogólnopolskim.

Określ, jakiej pracy szukasz

W LinkedIn w sekcji pod nazwiskiem jest możliwość, aby za pomocą specjalnego przycisku dać znać pracodawcom, że jesteś otwarty na nowe propozycje zawodowe.

Możesz tam również określić, jaka branża i lokalizacja leży w Twojej sferze zainteresowań, a także dodać kilka słów od siebie – będą to informacje dostępne wyłącznie dla rekruterów.

Spersonalizuj link do Twojego konta

Zamiast pozostawać przy automatycznie nadanym przez LinkedIn linku do profilu, który składa się z kilku przypadkowych znaków, zmodyfikuj link, używając swojego imienia i nazwiska.

Taki link możesz dodawać do swoich wizytówek, wiadomości e-mail lub dokumentów aplikacyjnych, sprawiając, że Twoje nazwisko stanie się łatwiej zapamiętywalne dla potencjalnego rekrutera czy partnera biznesowego.

Korzystaj z sieci rekomendacji

Na LinkedIn istnieje system rekomendacji, dzięki któremu Twój pracodawca lub współpracownik może potwierdzić posiadane przez Ciebie umiejętności lub zostawić opinię na temat Twojej pracy. Takie rekomendacje podkreślają Twój profesjonalizm i kompetencję oraz sprawiają, że przez społeczność portalu jesteś postrzegany jako godny zaufania specjalista i partner w sprawach zawodowych.

Jeżeli posiadasz pisemne referencje, możesz je również dodać w profilu na LinkedIn jako medium zewnętrzne, w sekcji pod nazwiskiem.

Kreuj swój wizerunek

Zadbaj o rozwój swojego profilu, polecając i udostępniając merytoryczne treści, a także komentując co ciekawsze publikacje. Możesz również sam tworzyć artykuły albo dzielić się linkami zewnętrznymi do miejsc w sieci, w których działasz i publikujesz.

Znajdź kilka grup branżowych lub znajdujących się w sferze Twoich zainteresowań i stań się ich aktywnym członkiem, inicjując dyskusje oraz wymieniając się poglądami i doświadczeniami.

Osoba odwiedzająca Twój profil będzie przekonana, że jesteś osobą aktywną, zaangażowaną w to, co robisz i oddaną swojej branży.

Poszerzaj sieć kontaktów

Stwórz rozległą sieć kontaktów. Mogą się tam znaleźć nie tylko Twoi znajomi, przełożeni, podwładni i współpracownicy, ale również profesjonalni rekruterzy. Staraj się wybierać osoby z Twojej branży lub firm, które leżą w sferze Twoich zainteresowań zawodowych. Dzięki temu dasz się zauważyć, łatwiej dotrzesz do ciekawych ofert pracy, a nawet możesz się spodziewać, że same trafią do Twojej skrzynki!

Jeżeli jesteś w trakcie zmiany pracy, możesz poinformować o tym swoją sieć kontaktów, a nawet opublikować w profilu swoje CV, co na LinkedIn staje się coraz powszechniejszą praktyką. Poproś znajomych, aby polecali i udostępniali Twoją wiadomość, dzięki czemu zyska większy zasięg i łatwiej trafi do kogoś, kto słyszał o interesującej propozycji zawodowej lub nawet sam oferuje pracę.

 

Chcesz stworzyć profil zawodowy w mediach społecznościowych? Nie masz czasu, aby się tym zająć lub nie wiesz, jak to zrobić? Corson.pl – Doradztwo w Karierze służy pomocą! Tworzymy profesjonalne profile zawodowe na LinkedIn i GoldenLine na zamówienie Klientów.

 

Ewa Karpińska

Psycholog, Konsultant Corson.pl – Doradztwo w Karierze


Bądź pierwszy, który skomentuje “Profil na LinkedIn i GoldenLine – Twoje CV online”