Profesjonalne CV – potrzeba czy fanaberia?

Niezwykle modne stało się ostatnio określenie „profesjonalny”. Jego wszystkie odmiany możemy napotkać na każdym kroku w odniesieniu do przeróżnych rzeczy, ludzi czy sytuacji – profesjonalny makijaż, profesjonalna obsługa klienta, profesjonalna firma, profesjonalne kosmetyki.

Słowo to jest niejednokrotnie nadużywane przez specjalistów od marketingu i PR oraz stosowane do rzeczy, które z profesjonalizmem mają niewiele wspólnego.

Trend ten nie ominął także branży HR. Powstaje coraz więcej firm świadczących usługi pisania „profesjonalnego CV”, jednak czy faktycznie takie dokumenty aplikacyjne zasługują na to miano?

Niestety, nie wszystkie! Zlecając napisanie dokumentów trzeba zachować szczególną ostrożność, aby przypadkiem nie otrzymać „profesjonalnego” bubla.

Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę zamawiając Profesjonalne CV.

P ersonalizacja – indywidualne podejście do Klienta oparte na dogłębnym wywiadzie i współpracy na każdym etapie tworzenia CV.

R ealizacja w szybkim czasie – czas odgrywa istotne znaczenie, zwłaszcza jeśli chce się aplikować na konkretną ofertę pracy.

O ryginalność – konieczne jest, aby nasze CV wyróżniało się na tle setek innych dokumentów aplikacyjnych.

F otografiazdjęcie powinno przedstawiać nas jako specjalistów w danej dziedzinie.

E dytowalność – plik, w jakim zostanie zapisane nasze CV, musi pozwalać na jego ponowną edycję.

S łowa kluczoweCV powinno być naszpikowane słowami kluczowymi, które działają jak magnes przyciągający uwagę rekrutera.

J asność – ważne, aby układ tekstu i szata graficzna CV były klarowne i czytelne.

O siągnięcia – na pierwszym planie powinny znajdować się nasze największe osiągnięcia i zrealizowane z sukcesem projekty, istotne z punktu widzenia stanowiska, o jakie się ubiegamy.

N owoczesność – pożądane staje się kreatywne CV z wykorzystaniem programów multimedialnych i graficznych, a w niektórych zawodach, takich jak grafik komputerowy czy specjalista do spraw marketingu, to już standard.

A rgumentacja – nasze sukcesy powinny być sensownie uargumentowane – jeśli to możliwe, najlepiej podawać konkretne dane liczbowe lub procentowe.

L ogiczność – obowiązkiem jest, aby treść CV była spójna i tworzyła logicznie powiązaną całość.

N ie przesadzanie z objętością – CV pracownika nawet z wieloletnim i bogatym doświadczeniem powinno nie przekraczać dwóch, trzech stron.

E – fektywność – ocenić ją można na podstawie ilości zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne.

Corson.pl – Doradztwo w Karierze

,,Jestem zachwycona CV, które od Was otrzymałam. W czwartek wysłałam CV, a w piątek miałam już telefon od pracodawcy. Rewelacja, dziękuję wam za pomoc i wsparcie!”
Przedstawiciel Handlowy, Ola, Warszawa


Bądź pierwszy, który skomentuje “Profesjonalne CV – potrzeba czy fanaberia?”