Home Office – jak się zorganizować.

     

Opublikowany: 2015/08/04
Tagi: , ,

Wielu ludzi pracujących w domu ma problemy z tym, aby odpowiednio zorganizować swój czas pracy. Prowadząc biuro w domu bardzo ciężko jest skupić się na swoich zawodowych obowiązkach. Potrzeba dużo samodyscypliny, aby na bieżąco wywiązywać się ze swoich zobowiązań. Oto kilka wskazówek, jak zorganizować swój czas, aby nie rozpraszać się innymi obowiązkami.

Przygotuj się

Kiedy wstaniesz, przygotuj się tak jakbyś miał wyjść do biura. To właśnie sprawi, że będziesz czuł się lepiej. Wciąż jesteś w pracy i pozostajesz profesjonalistą. Od czasu do czasu siedzenie w starym podkoszulku jest dopuszczalne, jednak stwierdzenie, że odpowiedni strój to połowa sukcesu obowiązuje również w tym przypadku.

Zorganizuj swoje miejsce pracy

Oznacz wszystkie swoje teczki i projekty, abyś łatwo mógł się wśród nich odnaleźć. W biurze nie pozwoliłbyś na to, aby na Twoim biurku piętrzyły się sterty papierów, nie ma więc powodu aby w Twoim domu zalegały one np. na blacie stołu. Znajdź system który pomoże zorganizować Twoje miejsce pracy – mogą to być szafki na dokumenty lub zwykłe stojaki w których będziesz trzymał niezbędne narzędzia pracy.

Nie zaśmiecaj swojego biurka

Na swoim biurku trzymaj jedynie rzeczy związane z Twoją pracą. Jasno określ swoją przestrzeń do pracy i staraj się jej nie łączyć z prywatnymi sprawami. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się skupić na Twoich obowiązkach zawodowych.

Miej pod ręką kosz na śmieci

Mały kosz na śmieci w pobliżu Twojego biurka pomoże utrzymywać czystość w Twoim miejscu pracy.

Harmonogram

Stwórz swój harmonogram pracy. Jeśli ustalisz swój czas pracy od 8 do 16, poinformuj o tym swoją rodzinę i znajomych. Tylko dlatego że jesteś osobą pracującą w domu nie oznacza to, że mogą do Ciebie dzwonić i Cię odwiedzać kiedy tylko najdzie ich ochota. Muszą wiedzieć, że Twój dzień jest już zaplanowany i jeśli chcą z Tobą porozmawiać, niech kontaktują się z Tobą albo w czasie Twojej przerwy obiadowej lub po wyznaczonych godzinach pracy.

Zaplanuj swoje przerwy

Bardzo ważne jest, aby w swoim kalendarzu uwzględnić również przerwy. Każdy potrzebuje czasu aby „naładować baterie” i po prostu odejść na jakiś czas od komputera. Praca w domu często powoduje, że ludzie czują się samotni i tracą motywację do pracy. Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie rozplanować swój dzień, aby uwzględnić w nim również spotkania z bliskimi.

Przerwa obiadowa

Podczas przerwy obiadowej postaraj się wyjść z domu. Dzięki temu zażyjesz trochę ruchu i świeżego powietrza, co jest bardzo ważne dla osoby która spędza bardzo dużo czasu w domu. Choć wizja zjedzenia obiadu i natychmiastowego powrotu do domu może być dla niektórych bardzo kusząca, postaraj się jak najlepiej wykorzystać ten czas. Może warto pomyśleć o szybkim spacerze dookoła bloku i obiedzie na balkonie?

Choroba

Choć możesz mieć przez to wyrzuty sumienia, weź dzień wolny. Jeśli nie czujesz się zbyt dobrze, możesz być pewien, że nie będziesz w stanie pracować na najwyższym poziomie. Twój pracodawca na pewno to zrozumie. To, że jesteś osobą pracującą w domu nie oznacza, że cały czas będziesz w stanie pracować na najwyższych obrotach.

Rozpraszacze uwagi

Unikaj wszystkiego co może rozproszyć Twoją uwagę – wyłącz prywatny telefon komórkowy, postaraj się nie sprawdzać prywatnej skrzynki mailowej. Jeśli nie robisz tego w biurze, nie powinieneś tego robić podczas swojego wyznaczonego czasu pracy. Wyłącz telewizor

Ustal sztywne zasady

Dotyczy to zarówno Twojej rodziny jak i opieki nad zwierzętami. Choć może się wydawać, że Twój pies jedynie czeka aż odbierzesz telefon aby szaleńczo zacząć szczekać lub dzieci po powrocie ze szkoły myślą że jesteś na każde ich zawołanie. Tak więc ustal zasady, które pozwolą trzymać się swojego harmonogramu. Każdy z domowników powinien liczyć się z Twoją pracą i wiedzieć, kiedy masz czas na prywatne sprawy. Może to być karteczka na drzwiach Twojego gabinetu,  włączone/wyłączone światło lub po prostu zamknięte drzwi.

Niektórzy ludzie mogą twierdzić, że nie są stworzeni do tego typu pracy. Jednak osobom, które są zmuszone podjąć pracę w domu (lub osoby które dopiero rozważają podjęcie tego typu pracy) te kilka wskazówek może pomóc bardziej upłynnić ich pracę i stać się bardziej produktywnymi.

 

Chętnie czytane:

Freelancing – ekspansja niezależnych >

Niedozwolone pytania na rozmowie kwalifikacyjnej >

Po pracę do Autralii…>

 

Corson.pl – doradztwo w karierze