Specjalista ds. e-marketingu

     

Opublikowany: 2012/06/14

Doradcy ds. kariery z Corson.pl – przedstawiają poniżej wymagania na stanowisko Specjalisty ds. e-marketingu oraz możliwości rozwoju w tym obszarze.

Praca na tym stanowisku polega na wykorzystaniu narzędzi marketingowych za pomocą medium Internetu i strony WWW.

Specjalista ds. marketingu internetowego zajmuje się przede wszystkim współtworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowej on-line. Bierze udział w planowaniu, budżetowaniu i koordynowaniu projektów reklamy internetowej. Ponadto kreuje i wdraża rozwiązania internetowe w obszarze mediów elektronicznych, analizuje rynek i działania konkurencji, monitoruje mechanizmy promocyjne oraz  marketingowe ze szczególnym uwzględnieniem e-marketingu i działań promocyjnych w sieci sprzedaży. Aby być na bieżąco z rynkiem taka osoba powinna na bieżąco poszukiwać nowych sposobów promowania marki w Internecie.

Wymagane kompetencje

Samo stanowisko „specjalista” obliguje do posiadania bardzo dużej wiedzy i jeszcze większego doświadczenia w profilu  danej działalności. Szeroko rozumiany  marketing  posiada swoje fundamentalne reguły i założenia, które niewątpliwie można stosować w większości jego odmian. Jednakże każdy rynek rządzi się własnymi prawami i ma swoje unikalne cechy, w tym również marketing internetowy.

Na pewno podstawą  u kandydata  jest wiedza z szeroko pojętego marketingu, jednak doświadczenie w branży internetowej  będzie  na pewno  ważną kwestią braną pod uwagę w procesie rekrutacyjnym lub podczas weryfikacji umiejętności. Poza tym bardzo ważna jest znajomość rynku reklamy internetowej, social media oraz narzędzia  Google Analytics.

Od  specjalisty ds. e-marketingu  wymaga się takich kompetencji jak: otwartość na nowości technologiczne oraz nowe trendy w marketingu internetowym, dobrą organizację pracy i znajomość języka angielskiego w stopniu biegłym.

Taka osoba z łatwością powinna analizować dane statystyczne. Nieoceniona jest również niewymierna umiejętność kreatywnego i otwartego spoglądania na otaczającą rzeczywistość i potrzeby ludzkie, zdolności empatyczne oraz przewidywanie gdzie i kiedy mogą pojawić się ludzie, do których chcemy przekazać komunikat.

Dzisiejsze czasy wymagają nieustannego samodoskonalenia, co narzuca wciąż zmieniające się podejście do konsumentów, zmiany  w  technologii, kreatywne i pionierskie rozwiązania,  a także obowiązujące  trendy. Aby nie pozostać w tyle, również specjalista ds. e-marketingu  powinien bardzo aktywnie uczestniczyć w życiu branżowym (zarówno czysto biznesowym jak i towarzyskim), co jest charakterystyczne dla bardzo dynamicznego profilu zawodowego.

Szanse rozwoju

Kierownik marketingu – jego  rola, szczególnie w  przedsiębiorstwach i organizacjach dojrzałych o ustabilizowanej  pozycji rynkowej, jest znacząca, a wymagania co do  tego stanowiska będą się różnić w zależności od rodzaju organizacji, w której pracuje. Jego najważniejszym zadaniem jest współtworzenie strategii marketingowej  firmy, opracowywanie, wdrażanie i kontrola planów marketingowych oraz podejmowanie działań, mających na celu wsparcie sprzedaży. Ponadto będzie zarządzał zespołem, współpracował z handlowcami i innymi działami w firmie. Najważniejsza funkcje kierownika marketingu polegają na kreowaniu działań reklamowych i promocyjnych, czuwaniu nad jakością wszystkich posunięć marketingowych przedsiębiorstwa oraz na współpracy z zewnętrznymi organizacjami.

Aby awansować na to stanowisko należy odznaczać się wysokimi zdolnościami analitycznymi i organizacyjnymi, ponieważ będą one istotne w  przeprowadzanych analizach finansowych, a przede wszystkim dla łączenia celów marketingu z innymi celami firmy. Ponadto cenne u kandydata na kierownika będą  następujące cechy: umiejętność komunikacji,  zaangażowanie i dynamizm, pozytywne nastawienie do zmian, elastyczność w działaniu, wysoki poziom samodzielności i kreatywności, otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, zdolności negocjacyjne (niezbędne do określenia  warunków współpracy z klientami), bardzo dobra organizacja pracy (również podwładnych),  odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu.

Corson.pl - doradztwo w karierze