Doradca klienta

     

Opublikowany: 2012/07/19

Doradcy ds. kariery z Corson.pl przedstawiają poniżej wymagania na stanowisko Doradcy Klienta oraz możliwości rozwoju w tym obszarze.

Do głównych zadań doradcy klienta należy przede wszystkim profesjonalne doradztwo klientom indywidualnym lub/i biznesowym w wyborze optymalnego produktu lub usługi oferowanej przez firmę. Konsultacji dokonuje po wcześniejszej, zindywidualizowanej analizie potrzeb, możliwości i oczekiwań klientów.

Zakres obowiązków

Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiada również:

  • za stałe, aktywne powiększanie bazy klientów
  • ich bieżącą obsługę
  • utrzymywanie długofalowych relacji z kontrahentami
  • osoba taka prowadzi negocjacje handlowe, odpowiada na zapytania ofertowe
  • przygotowuje oferty handlowe i podpisuje umowy.

Doradca klienta musi realizować wyznaczone cele sprzedażowe oraz stale monitorować rynek pod kątem potencjalnych klientów. Co więcej w zakres jego obowiązków wchodzi systematyczna kontrola i bieżąca analiza działań konkurencji, jak i bieżące raportowanie cyklu sprzedaży.

Wymagane kompetencje

Wśród najczęściej spotykanych wymogów kwalifikacyjnych, jakich spodziewać się mogą osoby aplikujące na stanowisko doradcy klienta jest wyksztalcenie min. średnie oraz doświadczenie w sprzedaży i profesjonalnej obsłudze klienta. Osoba sprawująca tę funkcję musi odznaczać się wysoko rozwiniętymi zdolnościami interpersonalnymi, nienaganną kulturą osobistą oraz idealną prezencją.

Natomiast kluczem do odniesienia sukcesu jest determinacja w osiąganiu wyznaczonych celów, zdolności negocjacyjne, jak również otwartość na nowe wyzwania.

Osoby zainteresowane posadą doradcy klienta cechować powinny się dużą samodzielnością w działaniu i umiejętnością skutecznego organizowania czasu pracy, gdyż to one same są odpowiedzialne za realizację indywidualnych celów sprzedażowych.

Praca ta wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, więc nieuniknione jest występowanie sytuacji stresujących. Potencjalny kandydat musi zatem być osobą odporną na stres i mieć wypracowane techniki radzenia sobie z nim.

Od doradców klienta wymaga się także dobrej znajomości obsługi komputera oraz prawa jazdy kat. B.

Szanse rozwoju

Praca w charakterze doradcy klienta daje duże możliwości rozwoju kariery zawodowej, często w ramach międzynarodowych korporacji. Liczne szkolenia, zaangażowanie w wykonywana pracę mogą doprowadzić do przejścia na kolejny szczebel na drabinie kariery – mianowicie na stanowisko Specjalista ds. sprzedaży, a następnie Koordynatora ds. sprzedaży.

Na tych stanowiskach preferowane jest wykształcenie wyższe związane z branżą lub wyższe ekonomiczne. Poza tym trzeba bardzo dobrze znać język angielski oraz posiadać bogate doświadczenie w prowadzeniu negocjacji handlowych. Wymagana jest również znajomość rynku sprzedaży/branży.

Corson.pl - doradztwo w karierze