Doradca bankowy

     

Opublikowany: 2012/06/14

Doradcy ds. kariery z Corson.pl – przedstawiają poniżej wymagania na stanowisko Doradcy Bankowego oraz możliwości rozwoju w tym obszarze.

Doradca klienta w oddziale banku to osoba, która udziela porad klientom banku, jak i sprzedaje jego usługi. Doradztwo odbywa się w zakresie doboru odpowiedniej lokaty, rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, kredytu lub innej usługi banku.

Zakres obowiązków

Na tym stanowisku najczęstszy zakres obowiązków to:

  • sprzedaż produktów bankowych
  • realizacja określonych planów sprzedażowych
  • aktywne pozyskiwanie klientów indywidualnych
  • doradztwo w zakresie produktów kredytowych i inwestycyjnych
  • bieżąca obsługa klienta w banku.

Zarobki doradców uzależnione są od tego, w jakiej instytucji są zatrudnieni. Najwięcej zarabiają w dużych bankach i miastach. Im bardziej konkurencyjny rynek pracy, tym wyższe stawki wynagrodzeń. Doradca finansowy klienta detalicznego zarabia mniej, pensje mogą sięgać rzędu 4 tysięcy złotych miesięcznie. Najwięcej jest w stanie zarobić doradca zatrudniony przez firmy zajmujące się pośrednictwem finansowym, bo nawet około 15000 zł miesięcznie.

Wymagane kwalifikacje

Wśród wielu ofert pracy możemy zauważyć, że na stanowisko doradcy klienta, bank szuka osób z wyższym wykształceniem, najlepiej z ekonomii, bankowości lub finansów. Jednak z własnego doświadczenia wiemy, że niejednokrotnie na takich stanowiskach zatrudnione są osoby, które ukończyły zupełnie inny kierunek studiów.

Zazwyczaj w ofertach pracy wymagane jest co najmniej roczne doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klienta. Bardzo ważna u kandydatów będzie praktyka w bankowości i znajomość rynku finansowego.

Podstawą zatrudnienia jest znajomość standardów obsługi klienta, a także technik negocjacji i metod sprzedaży. W tej branży liczy się umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów i budowania długotrwałych relacji z klientami, orientacja na osiąganie rezultatów i wysoka motywacja do pracy.

Banki wymagają obecnie znajomości języka angielskiego i prawa jazdy kat. B. Do oczywistych umiejętności na takim stanowisku należy biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych oraz wysoka kultura osobista.

Szanse rozwoju

Manager Oddziału Bankowego – zajmuje stanowisko kierownicze, jest odpowiedzialny za wynik sprzedażowy oddziału, jego organizację i administrację oraz zarządza podległym zespołem (przeprowadza rekrutacje, szkolenia, coaching, wyznaczanie i realizacja zadań).

Niezbędne wymagania na to stanowisko: wykształcenie wyższe magisterskie, doświadczenie managerskie i bankowe, doświadczenie w sprzedaży poparte sukcesami, bardzo dobra organizacja pracy własnej i zespołu oraz wysokie zdolności komunikacyjne.

Corson.pl - doradztwo w karierze