Czy warto napisać Kreatywne CV?

     

Opublikowany: 2015/07/06
Tagi: , , ,

Kreatywne CV w ostatnim czasie stało się bardzo popularne. Wiąże się ono często z infografiką, dodatkowymi elementami graficznymi w CV. Obecnie, aby nasza aplikacja została dostrzeżona pośród setek innych, potrzebujemy aplikacji przyjemnej dla oka i takiej, która swoją oryginalnością sprawi że będziemy wyróżniać się z tłumu. Jednak czy rekruter nie uzna naszej aplikacji za zbyt krzykliwą? Oto kilka pytań, które pomogą zdecydować, czy nasze CV powinno być przygotowane w takiej formie.

Poniżej przedstawiamy list motywacyjny, który przygotowaliśmy dla jednego z naszych klientów.
Również Wy możecie mieć swój, skrojony na indywidualne zamówienie.

 

CV_05_

Kto będzie odbiorcą Twojego CV, jakiego rodzaju firma?

Kiedy zdecydowałeś się stworzyć kreatywne CV, musisz dokładnie dowiedzieć się kto jest jego docelowym odbiorcą. Jeśli wysyłasz je do firmy o działalności podobnej jak np. Google, w tym przypadku musisz myśleć nieszablonowo. Jednak nie każda firma doceni Twoje starania, a bardzo często firmy wręcz preferują tradycyjna wersję. To czy warto przygotować CV kreatywne, zależy również od specyfiki samego stanowiska, na które aplikujesz. Jeśli wysyłasz CV na stanowisko Księgowego – warto wysłać życiorys w tradycyjnej formie. Jeśli jednak wysyłasz na st. grafika, to jak najbardziej warto zadbać o nieszablonowy wygląd twojej aplikacji.  Jeśli nie jesteś pewien który format będzie bardziej odpowiadał wymaganiom firmy, wyślij dwie wersje – tradycyjną i niekonwencjonalną.

Jak napisać CV przy niewielkim doświadczeniu – czytaj dalej >

Czy firma, do której aplikujesz używa systemu śledzenia aplikacji?

Coraz więcej firm decyduje się na używanie programów do śledzenia aplikacji. Kluczem do dobrego CV jest wpisanie odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym nasza aplikacja zostanie „wyłowiona” spośród innych, co znacznie zwiększy nasze szanse na zaproszenie do kolejnego etapu rekrutacji. Kiedy kandydaci wysyłają nieczytelne CV, system bardzo często nie jest w stanie wyłapać słów kluczowych i automatycznie odrzuca kandydata z procesu rekrutacji. Upewnij się, że nie będzie dotyczyć to Twojej aplikacji.

Rekruterzy zazwyczaj uważają, że kreatywne CV jest ciężkie do rozgryzienia i muszą poświęcić wiele czasu, aby znaleźć w nim najistotniejsze kwestie.

Sensem CV jest to, aby jak najlepiej pokazać swoje umiejętności i kwalifikacje. Warto tutaj zwrócić uwagę na słowa klucze oraz informacje na zasadzie haseł. Rekruterzy nie mają czasu na czytanie długich i rozbudowanych zdań, wolą proste, ale konkretne wyrażenia i sformułowania.  Kiedy rekruter ma trudności z odczytaniem istotnych informacji, od razu odrzuca Twoją aplikację. Rekruter może poświęcić Twojemu CV co najwyżej 60 sekund. Jeśli muszą poświęcić więcej niż minutę tylko na zrozumienie całego układu, możesz być pewien że nawet pomimo odpowiednich kwalifikacji nawet nie zostaniesz wzięty pod uwagę w procesie rekrutacyjnym.

Warto pamiętać, że kreatywne CV to dobry sposób aby się wyróżnić, ale może mieć również zostać odebrane negatywnie. Dlatego warto pamiętać, aby zachować „złoty środek” i zawsze stawiać na profesjonalizm.

 

Chętnie czytane:

Profesjonalne CV – potrzeba czy fanaberia?

Co najbardziej interesuje pracodawcę?

Dla kogo kreatywne CV?

Corson.pl - doradztwo w karierze